Nasza wizyta w Turcji

Dzień I - The Arrival

15.X.21 Przylecieliśmy do Antalyi położonej nad ciepłym Morzem Śródziemnym skąd przejechaliśmy do uroczego portowego miasta Alanya znanego z tyrystyki. Zostaliśmy zakwaterowani i mimo długiej podróży, pyszny obiad dodał nam sił na spacer brzegiem morza.

Dzień II - The Castle

Dzisiaj wspólna z grupą włoską wycieczka do Zamku Alanya i ruin kościoła z 200 roku p.n.e na górzystym półwyspie.  Następnie zobaczyliśmy portową i handlową część miasta. Mogliśmy poćwiczyć umiejętność targowania się i zakupić pamiątki:) Dzięki nocnej eskapadzie poznaliśmy dwa oblicza tego miejsca.

Dzień III - The Rafting for the Fittest

Dzisiaj spływy pontonowe w kanionie Koprulu.  Warto było długo podróżować by odbyć dwugodziny spływ rzeką. Woda lodowata za to widoki przepiękne.

Dzień IV - The Theatre

Dzisiaj przyjazd do turystycznego miasteczka Side, którego starożytna część znajduje się 1,5 metra pod ziemią i jest sukcesyenie odkopywana.
Side - choć malutie jest po prostu przepiękne. Zobaczyliśmy też Aspendos Antic Theatre i wodospad Duden. Dzień zakończyliśmy przelotem do stolicy Turcji: Ankary.

Dzień V - The School

Wizyta w partnerskiej szkole Tureckiej wywarła na nas duże wrażenie.  Zostaliśmy mile przywitani, był poczęstunek, no i najważniejsze - prezentacje kuchni narodowych, w tym naszej.
Nie obyło się bez mini koncertu uczniów tureckich i pokazu tańca ludowego. Zobaczyliśmy fragment lekcji języka angielskiego a przed obiadem samodzielnie mogliśmy upiec tureckie naleśniki - Gozleme. Na koniec zakupy na bazarze.

Dzień VI - The End

Ostatni dzień pobytu zaczeliśmy od wizyty w olbrzymim, imponującym, dopiero 8-letnim meczecie. Następnie pojechaliśmy zwiedzić mauzeleum poświęcone założycielowi państw tureckiego Mustafy Kemala Paşy (Kemal Atatürk). Niezwykle Imponująca budowla i muzeum, a jednocześnie grobowiec największego Turka. W starej części Ankary zobaczyliśmy też inne muzeum założone z kolei przez najbogatszego Turka i stare miasto. Po obiedzie przejechaliśmy się na rowerach wokół jeziora Eymir.
Na koniec po uroczystej kolacji, rozdaniu dyplowów uczestnictwa pozostało nam wracać do Polski. Była to wielka pouczajaca przygoda!